منبع تغذیه لیزر چیست ؟

منبع تغذیه لیزر CO2 ، دستگاه کوچکی است که ولتاژ مورد نیاز برای تولید لیزر را در دستگاه های لیزر CNC بوجود می آورد. با توجه به انواع متنوع دستگاه های لیزر، منبع تغذیه هر کدام متفاوت بوده و خروجی برق لیزری ۵۰ ، ۷۰ ، ۹۰ ، ۱۵۰  و به طور میانگین ۴۰ ، ۶۰ ، ۸۰ ، و ۱۳۰ دارند. منبع تغذیه لیزر در مدل های مختلفی مانند ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ و ۱۳۰ وات وجود دارد:
منبع تغذیه لیزر ۴۰ وات:
منبع تغذیه ۴۰ وات برای تیوب های لیزر بین ۳۰ تا ۵۰ وات و دستگاه لیزرها کوچک ساخته می شوند.
مزیت ها:
سازگاری مناسب ( می تواند با تیوب لیزر ۳۰، ۴۰ و ۵۰ وات  کار کند)،
سرعت بالا،
طول عمر بالا،
کنترل راحت توان لیزر،
کنترل مدار باز منبع تغذیه. منبع تغذیه لیزر ۶۰ وات:
منبع تغذیه ۶۰ وات با داشتن قطعاتی با کیفیت بالا در بخشهای اصلی، از ایجاد مشکلات زیادی جلوگیری کرده و طول عمر زیادی دارد. این منبع تغذیه برای تیوب لیزرهای ۴۰ تا ۷۰ وات استفاده می شود.
مزیت ها :
فرکانس بالا،
واکنش سریع،
صدا و وزن کم،
حفاظت کنترلی با سازگاری بسیار بالا،
طول عمر بالای.منبع تغذیه لیزر ۸۰ وات:
منبع تغذیه ۸۰ وات نیز علاوه بر کیفیت بالای قطعات به کار رفته، طول عمر و کارآیی زیادی نیز دارد. منبع تغذیه ۸۰ وات در تیوب های لیزر CO2 70 تا ۸۰ وات و سیستم های لیزری صنعتی استفاده می شود. این منبع تغذیه ها انتخاب مناسبی برای تیوب لیزرهای ۸۰ وات بوده و سازگاری و مقاومت بسیار زیادی دارد.منبع تغذیه لیزر ۱۰۰ وات:
این مدل برای دستگاه های با فرکانس بالا استفاده می شود. این مبنع تغذیه را می توان برای تیوب های لیزر ۱۰۰ تا ۱۳۰ واتی وسیستم های برش لیزر صنعتی استفاده کرد. از مزیت های آن می توان به پرتو لیزری قدرتمند و دوام بالا اشاره کرد.منبع تغذیه لیزر ۱۳۰ وات:
این مدل طراحی عالی و کیفیت قطعات بسیار بالایی دارد واز آن می توان در تیوب لیزر های ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات صنعتی استفاده کرد. این منبع تغذیه توان لیزری بسیار بالایی داشته و بر برش و حکاکی تاثیر خوبی می گزارد.